Casper Steinfath - Fra vandskræk til verdensmester
19.11.2019 kl. 16.00 - 19.11.2019 kl. 21.00

Oplev Casper Steinfath - Padletur i november-mørket og foredrag

Midt i sin mest succesrige sæson i mange år har 26-årige Casper Steinfath fundet tid til at besøge Nordjysk Windsurfing Klub.

Han kommer forbi klubben tirsdag 19. november.

Kl. 16.00-17.30 har du mulighed for at padle en tur ud i novembermørket sammen med Casper, som gerne giver sine staldtips fra.
Du er klar til at tager på vandet kl. 16.00
Deltagelse sker på eget eller lejet udstyr.
Svømmevest er obligatorisk.
Det anbefalet at deltagerne medbringer en pandelampe eller en lygte.

Kl. 18.30 Er der foredrag i klubhuset, hvor Casper fortæller om sin forunderlige forvandling fra at være en lille dreng med vandskræk til en mand med mesterskaber.

Pris: kr. 125,- (begrænset pladser - først til mølle)
Tilmelding - https://nwk.nemtilmeld.dk/120/

Foredraget vil bl.a. omhandle hans fortælling om oplevelserne på Skagerrak den marts-dag i 2018, da han padlede de 147 kilometer fra Hirtshals fra Kristianssand, er tankevækkende. Casper fortæller levende om frygten for at tabe, værdien af at erkende sine fejl, betydningen af et godt hold, og at ''''''''''''''''''''''''''''''''you win some and you loose some'''''''''''''''''''''''''''''''' gælder i topsport og i livet - uanset hvor godt vi forbereder os.

Og mon ikke han kommer ind på sin seneste bedrift: At stå ansigt til ansigt med fem-seks meter høje bølger i en tommetyk tåge i verdens vildeste Stand Up Paddle-race, Red Bull Heavy Water ved San Francisco, som han gjorde forleden fredag. Han anede ikke, hvornår næste bølge rev ham af brættet. Men han overvandt frygten, besteg de rullende bjerge og vandt for anden gang i karrieren det legendariske race.

I 2019 har han 10 års jubilæum som professionel padlesurfer. Karrieren blev grundlagt på en surftur til Madeira. På en dag, hvor bølgerne var små, hev hans onkel sit SUP-bræt frem og lod Casper og hans lillebror Peter padle en tur på det. Casper Steinfath var hooked med det samme, og SUP blev hurtigt hans primære passion.

Den første VM-titel kom ud af det blå i 2013 i disciplinen Technical Race, da han som totalt ukendt padlesurfer vandt over datidens store stjerne, Jamie Mitchell fra Australien i et legendarisk race, hvor de to gav hinanden en high five på sidste bølge ind mod stranden. Jamie Mitchell snublede i brændingen, og det udnyttede Casper Steinfath til løbe over målstregen som den første.

Han forsvarede sin VM-titel i technical race i 2014, genvandt den i 2016 på Fiji, og vandt bronze på distancen på hjemmebane i 2017, da VM i SUP blev afviklet i København og Thy under navnet Copencold Hawaii 2017. Copencold Hawaii var en af Casper Steinfaths største oplevelser nogensinde. Han var som vicepræsident i det internationale surfforbund (ISA) en af hovedårsagerne til, at VM i Stand Up Padling kom til Danmark, og gav sig selv på den måde muligheden for at vinde et VM-guld foran familie og venner.

Det var præcis, hvad der skete søndag 3. september 2017, da han vandt 200 meter sprint foran 5.000 tilskuere ved Operaen i København.

Kontaktperson: Bent Ulrik Niss, 24291367

Nordjydsk Windsurfing Klub